طرز تهیه اناره بوره.( مربای انار) در تالش

برای درست کردن اَناره بوره که یک غذای مزه ای بسیار عالی ماسالی و تالش است وبا پلووخورشت باقلی و میرزا قاسمی وغیره..که بستگی به ذایق...ه دارد مصرف میشود مزه اش ترش وشیرین وملس میباشد.

طرزتهیه وپخت اناره بوره به این ترتیب است :

دانه انار ترش رسیده قرمز دوتا ،سه کیلو شکر یک کیلو ونیم وانهم بستگی به ذایقه کسانیکه مصرف میکنند دارد که شیرین تر باشد یا نه آب لیمو یک یا دوقاشق .. مغز گردو پنج گل مغز وبه یک عدد که به قاچ های کوچک خرد کرده برای داخل اناره بوره

طرز تهیه: ابتدا انار را دون کرده ویک بار خوب آب کشیده تا ریزه های پوست انار از ان جدا شود ودر صافی میریزیم تا ابش بچکد . بعد در قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم میگذاریم وقتی که به اندازه کافی نرم شد انرا در صافی میریزیم شکر را در آب آن میریزیم و هم میزنیم وشکر و آب انار بخوردهم بروند و وقتی مات شد انار را در آن میریزیم و وقتی غلظت مربا انطوریکه باید برسد یعنی وقتی با کفگیر آبش را بریزیم حالت کششی آرام داشته باشد و جوش ریز زد و دانه انار خوب پخته شده باشد ابلیمو را میریزیم تا کپک نزند و مغز گردو و به را نیز برای زیبایی درداخل آن میریزیم و چند جوش که زد بر میداریم و برای خوش بو شدن و خوش طعمی بیشتر در رویش پودر گلپر می ریزیم وبا انواع پلوخورشت ها مصرف می کنیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:, | 11:14 | نویسنده : مهدیزاده |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اریک صدا